Etsimme positiivisia ilmiöitä asunto-osakeyhtiöiden toimintaympäristöstä - ehdota Lapin Vuoden taloyhtiöpuheenjohtajaa ja Vuoden taloyhtiötekoa

Julkaistu: 26.06.2024

Kiinteistöliitto Lappi haluaa tuoda esiin tekoja, hankkeita ja henkilöitä, jotka ovat toiminnallaan vaikuttaneet positiivisesti kiinteistöalan ja taloyhtiöiden toimintaympäristön kehittämiseen. Etsimme positiivisia ilmiöitä asunto-osakeyhtiöiden toimintaympäristöstä. Etsimme Kiinteistöliitto Lapin alueelta (Lapin maakunta pl. Meri-Lappi) vuonna 2024 Vuoden taloyhtiöpuheenjohtajaa ja Vuoden taloyhtiötekoa.

Vuoden 2024 taloyhtiöpuheenjohtaja

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja huolehtii ja valvoo, että hallitus täyttää sille kuuluvat tehtävät. Taloyhtiön puheenjohtajan vastuulle on säädetty muutamia lakimääräisiä tehtäviä, niistä tärkeimpänä hallituksen koolle kutsuminen aina tarvittaessa yhtiön asioiden niin vaatiessa. Puheenjohtaja tekee arvokasta työtä taloyhtiön sekä kaikkien osakkaiden ja asukkaiden hyväksi.

Onko taloyhtiössäsi puheenjohtaja, joka on tehtävässään tunnollinen ja huolellinen? Seuraako puheenjohtajanne taloyhtiönne taloudellista tilaa ja myös tiedottaa osakkaita asiasta, edistääkö puheenjohtaja tehtävässään taloyhtiön talouden hallintaa ja suunnitelmallisuutta? Löytyykö taloyhtiöstäsi puheenjohtaja, joka on tehtävässään osakkaita osallistava viestijä, puheenjohtaja, joka on kokemuksensa ja osaamisensa avulla toiminut tehtävässään yhtiön parhaaksi yhteisöllisyyttä edistäen?

Palkittavan puheenjohtajan valitsee Kiinteistöliitto Lapin hallitus ja valinta julkistetaan Lapin Taloyhtiöpäivässä 9.10.2024. Lapin Vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja palkitaan Kiinteistömedian lahjakortilla.

Vuonna 2023 Vuoden taloyhtiöpuheenjohtajana palkittiin Martti Pimiä As Oy Rovaniemen Veitikanrannasta Martin haastattelun voit lukea täältä.

Vuoden 2024 taloyhtiöteko

Kutsumme taloyhtiöitä kertomaan taloyhtiömaailman positiivisista ilmiöistä. Löytyykö teidän taloyhtiössänne jokin positiivinen ilmiö, erinomaiseksi havaittu esimerkillinen toimintatapa ja onnistunut teko tai korjaushanke, joka on vaikuttanut positiivisesti kiinteistön arvoon? Etsimme taloyhtiötä palkittavaksi Vuoden Taloyhtiöteosta.

Palkittavan taloyhtiön valitsee Kiinteistöliitto Lapin hallitus ja valinta julkistetaan Lapin Taloyhtiöpäivässä 9.10.2024. Lapin Vuodentaloyhtiöteko palkitaan Taloyhtiötempauksella.

Ehdota palkittavaa tahoa, jännitä ehdokkaasi puolesta ja tule Lapin Taloyhtiöpäivään 9.10.2024 seuraamaan valintojen julkistusta

Ehdota palkittavaa tahoa, joko taloyhtiöpuheenjohtajaa tai taloyhtiötekoa tai vaikkapa molempia ytimekkäästi perustellen 17.9.2024 mennessä tällä lomakkeella. Lomakkeelta löytyy lisää vinkkejä ehdokkaiden ominaisuuksista.

Kiinteistöliitto Lapin hallituksen valitsemat Lapin Vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja ja vuoden taloyhtiöteko palkitaan juhlallisin menoin Lapin Taloyhtiöpäivä 2024 -tapahtumassa Rovaniemellä 9.10.2024.

Kukin ehdotuksensa lähettänyt saa Kiinteistömedialta digitaalisen lukuoikeuden Taloyhtiön energiatehokkaat lämmitysratkaisut -teokseen. Lukuoikeus on 1 kuukauden pituinen ja otetaan käyttöön tammikuussa 2025. Lukuoikeuden arvo on normaalisti 39,00 euroa.

Valtakunnalliset huomionosoitukset

Lapin vuoden 2024 taloyhtiöpuheenjohtaja ja vuoden 2024 taloyhtiöteko ovat ehdolla valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä keväällä 2025. Valinnat julkistetaan ja palkitaan Taloyhtiö2025-tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 29.4.2025.

Keväällä 2024 vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja -palkinnon sai turkulaisen As Oy Maistraatinpuiston hallituksen puheenjohtaja Sami Korhonen ja vuoden taloyhtiöteoksi valittiin tamperelaisen As Oy Hervannan Muroleen korjausrakentamishanke. Lue uutinen.

Lisätietoja:

Kati Ylivirta, toiminnanjohtaja

Kiinteistöliitto Lappi

kati.ylivirta@kiinteistoliitto.fi

0400- 965040

Haku

Kirjoita hakukenttään hakusana tai sen osa. Älä käytä jokerimerkkejä. Tällöin haku etsii kaikki mahdolliset osumat, joista löytyy käyttämäsi kirjainyhdistelmä. Esimerkiksi Tupakointi tai tupak toimivat molemmat hakusanoina.