Lapin Taloyhtiöpäivä 2024

Paikka: Santa's Hotel Santa Claus, Korkalonkatu 29, 96200 Rovaniemi

Tapahtuma-aika: Keskiviikkona 9.10.2024 klo 14 – 19

Kiitos osallistumisestasi Lapin Taloyhtiöpäivään 9.10.2024!

Tavataan taas ensi vuoden tapahtuman merkeissä.

Kuvagalleria

Seminaarien aineistot löydät seuraavista linkeistä:

Eettisen neuvoston linjaukset käytännön isännöintityöhön, Mia Koro-Kanerva, Isännöintiliitto

Ajankohtaista taloyhtiöiden taloudesta, Juho Järvinen, Kiinteistöliitto

Miten taloyhtiö hyötyy Isännöinnin eettisen neuvoston ratkaisuista, Mia Koro-Kanerva, Isännöintiliitto

Ajankohtaista lakiasiaa taloyhtiöille, Matti Pulkamo, Asianajotoimisto Pulkamo Oy

Lapin Taloyhtiöpäivä on Lapin alueen taloyhtiöiden hallituksille, isännöitsijöille, vuokrataloyhtiöiden toimitusjohtajille, kiinteistönhoitajille sekä kaikille muillekin taloyhtiöasioista kiinnostuneille tarkoitettu maksuton messu- ja seminaaritapahtuma.

Tapahtumassa kohtaavat taloyhtiöiden toimijat sekä kiinteistöalan asiantuntijat ja palveluntarjoajat. Taloyhtiöiden hallitukset, isännöitsijät, kiinteistöalan toimijat sekä taloyhtiöasioista kiinnostuneet kokoontuvat tapahtumaan keskustelemaan ajankohtaisista asioista ja päivittämään osaamistaan sekä tutustumaan näytteilleasettajiin ja heidän tarjoamiinsa palveluihin.

Tapahtumassa mm. pureudutaan Kiinteistöliiton talous- ja veroasiantuntija Juho Järvisen opastuksella taloyhtiöiden talousasioihin sekä seminaarissa että klinikalla sekä sukelletaan asianajaja Matti Pulkamon johdattamana taloyhtiöiden mielenkiintoisiin lakikiemuroihin sekä seminaarissa että klinikalla. Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva luennoi tapahtumassa Isännöinnin eettisistä ohjeista ja Isännöinnin eettisestä neuvostosta. Paikalla on myös kävijöiden kinkkisiin kysymyksiin liittyen korjaustarpeen selvityksestä korjaussuunnitteluun ja edelleen korjaustyön kilpailutukseen sekä toteutuksen valvontaan vastaamassa kannattajajäsenemme TaloTuki Oy. Mukana menossa on myös Rovaniemen kaupungin yhdyskuntatekniikan yksikkö, rakennusvalvonta (klo 16 saakka) ja tonttipalvelut, joten jos on kysyttävää vaikkapa taloyhtiön tonttiin tai katuverkostoon liittyvistä asioista, kannattaa tulla paikalle! Tapahtuman ohjelma löytyy alempaa sivulta.

Tapahtumassa palkitaan Lapin Vuoden 2024 taloyhtiöpuheenjohtaja sekä taloyhtiöteko. Omia ehdokkaita oli mahdollista esittää 17.9. saakka.

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen

Tapahtumassa voi vierailla haluamanaan aikana tai viipyä vaikka koko tapahtuman ajan! Tapahtumassa on tilaa 200 vieraalle.

Kahvia ja pientä naposteltavaa tarjoillaan klo 14 ja klo 17.

Ilmoittaudu mukaan!

Tapahtumassa tallennetaan kuva- ja videomateriaalia tapahtuman ja Kiinteistöliitto Lapin hallinnoimille markkinointikanaville, sosiaaliseen mediaan sekä verkkosivuille. Osallistumalla tapahtumaan hyväksyt, että kuvasi saattaa näkyä edellä mainituilla kanavilla.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Kiinteistöliitto Lappi ry ja Kiinteistömedia Oy. Taloyhtiöpäivä- tapahtumia järjestetään Kiinteistöliiton alueyhdistysten toimesta ympäri Suomea. Lapin Taloyhtiöpäivä järjestettiin ensimmäisen kerran myös Rovaniemellä vuonna 2021.  Tapahtumaan osallistui vuosina 2022 ja 2023 160 taloyhtiöasioista kiinnostunutta vierailijaa.

Ohjelma Lapin Taloyhtiöpäivä 2024

Näyttely on avoinna klo 14.00 - 18.00

Muutokset mahdollisia

Seminaarien kuvaukset

Taloyhtiön tilinpäätösklinikka palvelee klo 15.35 – 16.30 (näyttelypiste 2)

Askarruttaako sinua jokin asia taloyhtiön tilinpäätöksessä tai taloudessa? Tule klinikalle esittämään kinkkisiä kysymyksiä Kiinteistöliiton Talous- ja veroasiantuntija Juho Järviselle. Mitä tilinpäätös sisältää ja mitä se kertoo lukijalleen? Mitä tilinpäätöksen yhteydessä tulee huomioida? Minkälainen on hallituksen rooli taloudenpidossa? Minkälaiset ovat taloyhtiöiden talousnäkymät? Tule kysymään – Juho vastaa!

Lakiklinikka palvelee klo 16.40 – 17.45 (näyttelypiste 2)

Lakiklinikalla sinulla on ainutlaatuinen tilaisuus päästä kysymään kokeneelta lakiasiantuntijalta taloyhtiön lakiasioista. Lakiklinikalla taloyhtiöiden lakiasioista kanssanne on keskustelemassa rovaniemeläinen asianajaja ja varatuomari Matti Pulkamo Asianajotoimisto Pulkamo Oy:stä. Voiko taloyhtiö ottaa huoneiston hallintaansa? Mistä hallitus voi päättää ja mistä puolestaan päättää yhtiökokous? Kuka on korvausvastuussa vahinkotilanteessa? Tule kysymään – Matti vastaa! Huomaathan, että klinikan aika on rajallinen, joten ethän saavu klinikalle selvittämään monimutkaisia tapauksia, jotta mahdollisimman monelle jäisi aikaa kysyä ja keskustella.

Neuvoa ja opastusta suunnitelmalliseen kiinteistönpitoon ja korjausrakentamiseen (näyttelypiste 10)

Kannattajajäsenemme TaloTuki Oy on tapahtumassa vastaamassa kävijöiden kysymyksiin liittyen korjaustarpeen selvityksestä korjaussuunnitteluun ja edelleen korjaustyön kilpailutukseen sekä toteutuksen valvontaan. Mitä on taloyhtiön suunnitelmallinen kunnossapito? Miten kosteusvauriot voivat ilmetä? Mistä tietää, milloin on oikea aika korjata? Tapahtumassa on loistava tilaisuus päästä keskustelemaan alan asiantuntijoiden kanssa! TaloTuki oli myös aiemmin keväällä kouluttamassa jäseniämme suunnitelmallisen kiinteistönpidon saloihin.

Isännöintiliiton pisteellä (3)

pääset kysymään ja keskustelemaan Isännöinnin eettisistä ohjeista.

Kiinteistömedian pisteeltä (1)

löydät näytteitä alan kirjallisuudesta, kuten hallituksen ja asukkaan sekä rakentamiseen ja remontointiin liittyviä oppaita.

Kiinteistöliiton pisteellä (1)

on mahdollisuus tutustua tarkemmin jäsenpalveluihin ja päästä kurkkaamaan myös jäsensivujen sisältöä.

Tervetuloa!

Pidätämme oikeuden muutoksiin.