Puhelinneuvonta

Puhelinneuvontaan voivat soittaa jäsentaloyhtiöiden hallituksen jäsenet, isännöitsijät ja tilintarkastajat. Varaa jäsennumero esille soittaessasi.

Kiinteistöliitolla on vahva kiinteistöjuridiikan, talous- ja veroasioiden, tekniikan, energian ja korjausrakentamisen asiantuntemus. Kiinteistöliiton monipuolinen neuvonta on jäsenille maksutonta.

Lakineuvonta palvelee maanantaista torstaihin klo 9-15 ja perjantaisin klo 10-15 numerossa (09) 1667 6300. Lakineuvontaan voit myös varata ajan tästä.

Talous- ja veroneuvonta palvelee maanantaista torstaihin klo 13-16 numerossa (09) 1667 6369.

Energianeuvontaan voit varata ajan tästä.

Korjaus- ja tekninen neuvonta palvelee maanantaista torstaihin  klo 10-12 numerossa (09) 1667 6311. Korjaus- ja teknisen neuvonnassa vuorottelevat Kiinteistöliitto Uusimaan, Kiinteistöliitto Pirkanmaan  ja Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen asiantuntijat. Palvelu on kaikkien Kiinteistöliiton alueellisten jäsenyhdistyksien jäsentalojen käytettävissä.

Kaikille avoin lakineuvonta

Jäsenpalvelujen lisäksi Kiinteistöliitto tarjoaa puhelimitse kaikille avointa lakineuvontaa. Kiinteistöliiton maksullinen neuvontapalvelu toimii numerossa 0600 0 1122, palveluaika on ma-to klo 12-16. Neuvontapalvelun hinta on 1,98 euroa minuutissa + paikallisverkkomaksu.

Suomen Kiinteistöliiton kirjalliset lausunnot ja toimeksiannot

Epäselvät ja kiistanalaiset asiat voi mahdollisesti ratkaista helpommin ja nopeammin puolueettomien lausuntojen avulla.

Mahdollisessa oikeudenkäynnissä lausunto antaa hyvän tuen taloyhtiölle tai voi jopa säästää oikeusprosessilta. Myös yhtiöjärjestyksen muutoksia ja muita pienimuotoisia asiakirjoja on mahdollista tilata erillisestä maksusta.

Lausunto- ja toimeksiantopyynnöt tulee toimittaa ensisijaisesti sähköisesti osoitteeseen toimeksiannot@kiinteistoliitto.fi tai vaihtoehtoisesti postitse osoitteeseen Kiinteistöliitto, Toimeksiannot, Annankatu 24, 3. kerros, 00100 Helsinki. Lausunto- ja toimeksiantoprosessi alkaa, kun yhtiö on vastaanottanut Kiinteistöliitolta tilausvahvistuksen. Hinnasto löytyy täältä.

Koulutukset

Järjestämme Lapin alueella noin 10 jäsenmaksuun sisältyvää koulutustilaisuutta vuodessa. Koulutuksissa käsitellään taloyhtiöiden ajankohtaisia aiheita. Kouluttautuneella hallituksella on helpompi pitää taloyhtiö hyvässä hoidossa.

Koulutustilaisuuksiin voi osallistua myös etänä webinaarissa. Webinaariosallistuminen on todella helppoa ja koulutuspaikkakunnan ulkopuoleltakin voi osallistua vaivattomasti.  Etäosallistumista varten tarvitset sähköpostiosoitteen sekä nettiyhteyden.

Verkkokurssit

HTHJ® - Hyväksytty taloyhtiön hallituksen jäsen on verkkokurssikokonaisuus, jossa käydään läpi taloyhtiön hallinnon perusasiat. Kurssit sopivat niin hallitustyötä aloitteleville kuin kokeneemmillekin hallituksen jäsenille. Kurssi löytyy täältä.

Toiminnantarkastuksen perusteet -verkkokurssi on suunnattu taloyhtiöiden toiminnantarkastajille. Kurssilta saa kattavat ja pätevät tiedot toiminnantarkastuksen tekemiseen. Kurssi löytyy täältä.

Verkkokurssit ovat maksutta jäsentaloyhtiöiden edustajien käytössä.

Mobiilijäsenkortti - Jäsenpalvelut älylaitteessasi

Mobiilijäsenkortti-sovelluksella voit soittaa sekä Kiinteistöliiton että alueesi jäsenyhdistyksen neuvontapalveluihin, ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin, päivittää omia tietojasi jäsenrekisteriin ja hyödyntää jäsenetuja.

Lisätietoa mobiilijäsenkortista löytyy täältä.

Tiedottaminen

Jäsentiedote ilmestyy noin 12 kertaa vuodessa sisältäen ajankohtaista asiaa mm. jäseneduista, tulevista koulutuksista ja kiinteistöalan uusimmista uutisista. Tiedote jaetaan sähköpostitse sekä kirjeitse niille jäsenille, joilla ei ole sähköpostia käytössään.