Kiinteistöliitolta tukea ja työkaluja taloyhtiön hallitustyöhön

Julkaistu: 19.09.2018

Syksyllä monessa taloyhtiössä hallitus käynnistelee toimintaansa kesätauon jälkeen. Uuden puheenjohtajan ja hallituksen jäsenen on hyvä tietää, että Kiinteistöliitto tarjoaa jäsenilleen hallitustyöhön monenlaista tukea ja neuvontaa.

Hallituksen jäsenten ja puheenjohtajan on tärkeää perehtyä huolellisesti oman yhtiönsä tilanteeseen ja keskeisiin asiakirjoihin. Kiinteistöliiton asunto-osakeyhtiötoimikunta on koonnut taloyhtiöiden hallitusten jäsenille tarkistuslistan, jonka avulla voi selvittää oman taloyhtiönsä tilanteen ja perehtyä hallituksen jäsenen kannalta tärkeisiin tehtäviin.

”Taloyhtiössä hallitus on avainasemassa huolehtiessaan osakkaiden yhteisestä omaisuudesta. Sen vuoksi hallituksen jäsenten on hyvä ottaa tehtävänsä vakavasti ja ensi alkuun perehtyä kaikkiin hallitustyöskentelyn kannalta oleellisiin asioihin sekä asiakirjoihin”, sanoo Kiinteistöliiton apulaispäälakimies Kristel Pynnönen.

Tärkeitä asiakirjoja ovat esimerkiksi isännöintitoimiston kanssa solmittu isännöintisopimus sekä huoltoyhtiön kanssa tehty sopimus kiinteistönhuollosta.

Hallituksen jäsenille tarkoitettu tarkistuslista ja muita hallitustyön kannalta hyödyllisiä työkaluja on koottu Kiinteistöliiton avoimille verkkosivuille. Kiinteistöliiton jäsentaloyhtiöillä on käytössään kattavat neuvonta- ja koulutuspalvelut, joten oma taloyhtiö kannattaa liittää jäseneksi täällä.

Lisätiedot:

Kristel Pynnönen, apulaispäälakimies

Kiinteistöliitto

puh: 09 1667 6361

Haku

Kirjoita hakukenttään hakusana tai sen osa. Älä käytä jokerimerkkejä. Tällöin haku etsii kaikki mahdolliset osumat, joista löytyy käyttämäsi kirjainyhdistelmä. Esimerkiksi Tupakointi tai tupak toimivat molemmat hakusanoina.